Despre limite, starea de bine si cultura, la gramada!

  • Traim cum traim si datorita spiritului care modeleaza, intretine si ascute echilibrul generat de cultura sociala, pe de o parte, si starea de bine de la bazele societatii, ca sa se motiveze natural conflictul echilibrat; cam atat in linii mari si tradus cat mai direct. Se poate interpreta si ca rezultatul cel mai cinstit al negocierii demo-originale dintre cerere si oferta, cand ocaua cea mai cinstita e generata de mentalitatea grobiana a majoritatii victorioase, cel mai adesea impotriva propriilor naivi sustinatori.

      Respectand principiul socialist al gramezii am enumerat conceptul limitarii la inceput de  titlu ca sa-l exclud, natural, din analiza. Las asta pe seama editorialului semnat de d-l Turturica in editia online a RL: http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/despre-limite-341271. Voi incepe sa gandesc cu voce tare de la coada spre cap, iar cand voi ajunge la inceput voi traduce cum inteleg eu diferenta dintre politicienii occidentali si cei majoritar accidentati, neaparat cei mai cinstiti.

      “Care este diferența dintre politicienii români și cei occidentali? Cel mai interesant răspuns primit la această întrebare, pe care sunt convins că v-ați pus-o măcar o dată în viață, a venit de la un diplomat străin: „Toată lumea mai face, din când în când, pipi în piscină. Românii sunt singurii care vor să o facă de la trambulină“.  

      Sunt convins ca convingerea autorului este veridica si probata in milioane de exemplare, dupa cum indica tonul si acuratetea autorului: “De ce mi se pare un răspuns genial? Pentru că reușește să surprindă într-o singură imagine amestecul de prostie și vanitate grobiană pe care îl găsim la originea mai tuturor deciziilor și acțiunilor mai-marilor zilei. Și care explică nu doar sursa umilințelor noastre, ci și neputința lor de a se face respectați și, implicit, de a se bucura pe deplin de putere și avere.”

      Si iata cum ajung la explicatia in sens invers  a ce inseamna cultura damboviteana transpusa peste starea de bine din adunatura persoanelor fizice care alcatuiesc socialul la gramada, evident. Totul se intampla si prinde contur, ca rezolutie, sub imperiul perceptiei ca starea de bine, cultivata de ielita, teveuri, tabloide si restul, ar fi cea compatibila cu democratia reala…mai are sens sa contrazic orriginalitatea in conditiile in care ievidenta nu suporta nici un fel de reactie critica ? nu cred, pentru ca noi la gramada nu suntem suficient de educati sa vedem dincolo de aparente. Motiv pentru care bucuria boierilor, magraonilor, activistilor, oamenilor de succesuri este, de obicei, de durata limitata: pana apare un oponent cinstit cu ouoa mai mari, mai productive, sau pana cand legea mioritica, prezumat democratica, se prinde ca chiar asa nu se mai poate nici macar la noi.

      Explicatie care se poate traduce simplu in cateva idei si principii adanc inradacinate in mentalul colectivizat la umbra duplicitatii tovarasesti, corupte uman peste 100%:

     - nu furi esti prost

     - nu te descurci esti inapoiat

     - nu inchizi ochii la furtisaguri esti figurant

     - nu te pisi in capul tutulol, daca te simti bine, esti basist

     - nu promovezi politica fortei proletare, esti tot basist

     - nu esti de acord cu starea de bine, corupta din nastere, esti pierdut pentru societatea socialista pesede si risti sa devii dusmanul boborului

     - nu recunosti puterea fortei de a face rau, ca sa te simti bine, esti naiv

     - nu militezi pentru traditia boierului generos, cu niscai firimituri, esti imperialst, sionist, amerloc, nociv pentru societatea deschisa a descurcaretilor

     - nu apreciezi cultura primara a starii de bine, exprimata ca primata ideologica, esti cinstit dusmanu boborului altoit la umbra dictonului populist expirat: furtu de la stat nu e furt, e chiar merit: calitate demo cu care ne-a pricopsit Ilici si nu vom scapa nici in urmatorul secol, dupa cum se vede….

      Pentru ca cultura civica promovata, la gramada dupa acel strigat superb de recunoastere ideologica pura, noi muncim-nu gandim,  a aparut ca Fat Frumos-u din poveste exact cand natia avea nevoie de noi repere, standarde de nazuinta: matura, chibzuita, responsabila si bine batuta-n cuie. Cine nu e cu noi e impotriva noastra, e concluzia civismului de sorginte pesede dus pana la cer de Insusi viitorul presedinte al natiei, se intelege ca cea mai cinstita. Cinstita pentru ca recunoaste deschis ca nu suporta nici un fel de opozitie: asa se simte bine tovarasu si pe persoana fizica si asociat in haita. Deja este o credinta larg raspandita ca furatu de la stat nu e chiar furt, si ca daca nu furi nu contezi, din contra, afectezi.

      Asa s-a cristalizat societatea, cica, modern damboviteasca: toata lumea fura, toti se simtesc bine, da nimeni nu comenteaza critic faptul: ca daca te disociezi cumva de furt risti sa devii penibil, inutil, incredibil; scenariu cu iz de poveste siropoasa care genereaza o societate civila condamnata sa se descurce sau sa nu conteze. Caci furtu de la buget e chiar merit, si inca din categoria celor mai cinstite cu tinta declarata in Ielita RO demo-orriginale. Fura ei, furam si noi s-a transformat in crezul de viata traditional mioritica, cu accente demo: in sensul ca participarea la imparteala este garantata aproape constitutional si reprezinta dezideratul suprem al boborului care se simte bine. Boboru ajunge astfel, inlocuitorul disciplinat al natiunii la gramada: cine sare gardu vede leopardu, ca toti fura si  daca nu furi nu te descurci, nu contezi si risti sa fii catalogat dusman, sau basist.

      Care fenomen al basismului a avut curajul sa afirme ceea ce cunoaste intreg occidentul, respectiv ca noi ne simtim bine numai cand facem pipi de la trambulina, in vazul si cu recunoasterea boborului bugetofag, pardon de pleonasm.

      Deci asta-i RO socialistica si moderna care se simte bine numai la trambulina, sau pe langa…si comentam aiurea ca nu avem politica reala de dreapta, de stanga sau de centru, ca nu mai stim cum putem justifica, curat in avans, mandria de a avea cel mai cinstit mitoman, plagiator, xero-copiator prezidential….sau ca ne merge asa de bine, la gramada. Pai ceea ce afirma dl Turturica despre amestecul de prostie si vanitate grobiana se dovedeste o recunoastere limitata a expresiei culte: corect ar fi sa recunoastem meritul de a fi unicii iresponsabili in viata, inca,  a ceea ce reprezinta recunoasterea starii de bine a hotului incult, imoral si nesatul la macsim; da cocotat fix in capul nostru cu speranta desarta ca, de data asta doar, vantul va conduce jetul nobiliar catre vecini…uraaaaa!

0 comentarii